De supermarktmanagers van Albert Heijn moeten meer ondernemerschap en flair in hun winkels brengen. Dat zegt Wouter Kolk, die sinds februari de functie van CEO bij the supermarketen bekleedt
Hij kijkt er naar eigen zeggen naar uit om het ondernemerschap terug te brengen, zodat de supermarktmanager weer de baas is van zijn winkel. “Ik denk dat het goed is om wat slagvaardigheid terug te brengen in de organisatie”, aldus Kolk in het personeelsblad Aha, waarover Distrifood bericht.
Kolk ziet zichzelf als een manager die werknemers verantwoordelijkheid geeft. “Ik geef medewerkers graag de ruimte, binnen een bepaald kader, en ga uit van een grote dosis zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid.”
Daarnaast vindt hij het belangrijk dat Albert Heijn zijn prestaties beter gaat communiceren naar klanten. De supermarktketen heeft soms te weinig aandacht voor succes, stelt de ceo. “We zien dat producten er mooi uitzien of dat mensen hun werk goed doen, maar we spreken het niet uit. Terwijl je een enorm verschil kunt maken door het wel te zeggen.”
Bron : Retailtrends
MRT