Op donderdag 28 april opende in Neeroeteren een vernieuwde Spar franchisewinkel van Retail Partners Colruyt Group. Het gebouw van de vroegere Spar-winkel werd uitgebreid en ingericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-buurtsupermarkten. Zaakvoerders, franchisenemers Bert Snykers en Inge Cosemans nodigden alle buurtbewoners uit voor de openingsreceptie.
Ideale ligging
De SPAR franchisewinkel in Neeroeteren ligt midden in de dorpskern. De winkel heeft een verkoopoppervlakte van 920 m2 en telt 50 parkeerplaatsen. “De ligging aan het kruispunt is echt ideaal. Geen haar op ons hoofd dat er aan dacht om hier weg te trekken”, zegt franchisenemer Bert. “Mijn ouders zijn in 1969 gestart met een buurtwinkel. Ik ben sinds 1986 actief, en mijn vrouw Inge is later ook mee ingestapt. We zijn dus niet aan ons proefstuk toe. Het stuk winkel op de eerste verdieping is nu verdwenen, vandaar deze uitbreiding. Da’s meer op maat van de moderne klant. We schakelen trouwens ook over naar volledige zelfbediening.”
Liefde voor voeding en scherpe prijzen
“Elke dag opnieuw streven we naar tevreden klanten”, zegt franchisenemer Bert. “We hechten veel belang aan een warm en persoonlijk contact met onze klanten. Daarnaast zijn ook de kwaliteit van de producten, de winkelbeleving en de service voor ons belangrijk. En natuurlijk ook de scherpe prijzen.”
Marktgevoel en nadruk op vers
De SPAR franchisewinkel in Neeroeteren ziet er fris en modern uit en werd ingericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-buurtsupermarkten. De versafdelingen zijn de speerpunten en creëren een marktgevoel. Klanten komen binnen in de broodafdeling en vinden daarna in een logische volgorde alles wat ze nodig hebben om een koude of warme maaltijd klaar te maken. Wijnen en bieren worden extra in de kijker gezet. In de eventzone spelen de franchisenemers in op de verschillende thema’s: barbecue, Sinterklaas, kerst, Pasen … Via de digitale schermen kunnen klanten zich laten inspireren met recepten, maaltijdideeën en productinformatie. De nieuwe gevel draagt het vernieuwde Spar-logo van Colruyt Group.
Lage energie-winkel
Met de opening van deze nieuwe franchisewinkel verkleint Bert zijn ecologische voetafdruk. Zo wordt er onder meer aan warmterecuperatie gedaan en wordt de winkel verlicht met leds. “Dankzij de nieuwe uitstraling mikken we toch iets verder dan de dorpskern. Bovendien komt er nu ook een aanbod traiteur bij. Dat zullen onze klanten vast en zeker op prijs stellen.”
MEI