Volgens een rondvraag van Comeos, de federatie voor handel en diensten, sluiten de modeketens de solden af met een status quo in vergelijking met vorig jaar.
Tijdens deze wintersolden was het weer bepalend voor de verkoop, waardoor die veel ups en downs kende. Shoppingcentra verkochten dan ook iets beter dan winkels in stadscentra. Globaal gezien noteren de Comeos-leden eenzelfde soldenresultaat als vorig jaar.
Vandaag en morgen, de laatste soldendagen, doen handelaars een extra inspanning: veel koopjes worden aangeboden tegen -70% of tegen ronde prijzen.
Andere bevindingen:
- Een deel van de soldenverkoop in fysieke winkels is verschoven naar e-commerce: steeds meer mensen kopen online.
- De zakken waren goed gevuld: klanten kochten meer stuks dan vorig jaar. Maar ze wisten wat ze waar wilden kopen, waardoor winkels minder bezoekers over de vloer kregen.
- Door de koppelverkoop in december hadden veel mensen al koopjes gedaan
- Winterjassen zijn in de rekken blijven hangen
- Wallonië deed het beter dan Vlaanderen
- Bron : Comeos
1
FEB
FEB