Record groei voor franchiseketen Domino’s Pizza

Geplaatst door: Franchising Belgium

Op woensdag 11 februari publiceerde Domino’s Pizza Enterprises Limited, 
moederorganisatie van Domino’s Pizza Nederland, haar half jaar resultaten. Een record in groei, dankzij digitale groei, productinnovaties en een sterke groei in het aantal geopende vestigingen.
DPE rapporteerde een netto winst van $29,1m, ruim 44% hoger dan dezelfde periode vorig jaar. Ook België laat sterke groeicijfers zijn. Het vernieuwde online order systeem is volledig geïmplementeerd en de introductie van de Cheesy Crust en de sterke aanbieding  op dinsdag dragen bij aan dat succes. 
Maandag 16 februari worden de Domino’s apps gelanceerd en het aantal winkels groeit gestaag. Het eerste half jaar werden 5 franchisewinkels geopend, maar Domino’s Pizza België wil hard doorgroeien; dit jaar komen er nog minimaal 10 franchise-vestigingen bij en de komende jaren nog eens 10 per jaar, zo verwacht 
directeur André ten Wolde.
De voornaamste redenen dat steeds meer Belgen hun pizza bij Domino’s bestellen zijn volgens directeur André ten Wolde de snelle bezorging, de verse hete pizza en de controle over het product en de bezorging. “In Belgie bezorgen we gemiddeld binnen 30 minuten na ontvangst van de bestelling de pizza’s stomend heet aan de deur. Die pizza wordt onmiddellijk na ontvangst van de order gemaakt met uitsluitend verse ingrediënten. 
De klant heeft de complete controle over zijn bestelling, van de ingrediënten op zijn pizza tot de extra’s en de bezorging die live te volgen is via de pizzatracker.”
Doel is om nog sneller te bezorgen. “Om dat in een groot gedeelte van België te bewerkstelligen, zullen we in de vijf tot zes jaar moeten groeien naar 100 vestigingen in België. Dat betekent dat we op zoek zijn naar nieuwe ondernemers. Veel van onze franchisenemers begonnen ooit als pizzakoerier en komen dus uit ons eigen systeem, maar nieuwe mensen zijn straks hard nodig”, aldus de directeur.