Op dinsdag 11 augustus publiceerde Domino’s Pizza Enterprises Limited, moederorganisatie van Domino’s Pizza België, haar jaar resultaten. Een record in groei, dankzij technologische ontwikkelingen, innovatieve marketing en een sterke groei in het aantal geopende vestigingen.
DPE rapporteerde een netto winst van $64m, ruim 40% hoger dan dezelfde periode vorig jaar. Ook België laat sterke groeicijfers zien. De vestigingen behaalden record omzetten en van die omzet wordt ruim 30% online besteld. Technologie is een belangrijke groeifactor voor Domino’s. “Via technologie willen we de klant gemak en volledige controle geven over het bestel- en afleverproces”, aldus André ten Wolde, CEO Domino’s Pizza Benelux. “Van alle online bestellingen gaat de helft via mobiele apparatuur. Steeds meer mensen bestellen via de mobiele website en de vernieuwde pizza app, die ook beschikbaar is voor de net verschenen Apple Watch”.
Domino’s Pizza is koploper als het gaat om innovatieve introducties. Zo introduceerde ze eerder dit jaar de vernieuwde “Pizza Chef” app waarmee de zelf samengestelde pizza visueel zichtbaar werd voor de klant en kwam ze in mei met de ‘snel bestellen’ module, waarbij de klant in 4 kliks razendsnel zijn laatste order kan her bestellen. De uitbreiding van de database waarbij individueel contact met de klant mogelijk is, was een belangrijke pijler het afgelopen jaar. Het store rating systeem werd in juni geïntroduceerd. Middels dit systeem kan de klant zijn feedback geven en zijn ervaring met Domino’s delen. Het systeem zal de komende maanden verder worden uitgebreid.
In mei dit jaar opende Domino’s Benelux haar 200e vestiging. In België werden 10 vestigingen geopend. Nieuw zijn de zogenaamde centrumvestigingen waarbij naast pizza’s ook pizzapunten worden verkocht. In een steeds groter aantal Domino’s vestigingen wordt uitsluitend met elektrische scooters en – fietsen bezorgd en dit aantal blijft groeien.
In Europa (Nederland, België, Frankrijk) heeft Domino’s een ongekende EBITDA winst groei laten zien van 92%, veroorzaakt door structurele investeringen, wat volgens Group CEO en Managing Director Don Meij ook een veelbelovende indicator is voor toekomstig succes.
De komende maanden zullen voor Domino’s in het teken staan van een de vernieuwde responsive website, het store rating systeem, een herziende positionering van het merk en verrassende nieuwe productintroducties.
13
AUG
AUG