Quick kondigt de versnelling van de internationale ontwikkeling van het merk aan met de officiële opening van de eerste restaurant in Tunis en in Istanbul.
Deze openingen geven het startschot voor een ambitieus internationaal ontwikkelingsplan dat in de eerste plaats gericht is op dynamische markten met een grote vraag op het gebied van snel restauratie. Te beginnen met Tunesië en Turkije en gevolgd door Marokko.
Tegen het einde van dit jaar worden er negen Quick-restaurants geopend in deze drie landen,waarvan:
– twee restaurants in Tunis in master franchise met de groep Hachicha;
– vijf restaurants in Istanbul in master franchise met de groep I.F.B.;
– een restaurant in Rabat en een in Casablanca in master franchise met Ténor Group.
Over deze aankondiging heeft Cédric Dugardin, voorzitter van de directie van de groep Quick, hetvolgende verklaard: “Onze vestiging in drie landen met een groot potentieel vormt een belangrijke stap in het internationale uitbreidingsplan van ons merk. Op middellange termijn staan zo’n honderd openingen buiten Europa gepland. Voortbouwend op onze solide historische fundamenten en een versterkt merkplatform laten we een ambitieus ontwikkelingsplan zien op deze nieuwe markten om de toekomstige groei van de Groep te waarborgen.”
Om deze uitbreiding, gericht op een ontwikkeling in het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Latijns-Amerika, in goede banen te leiden, heeft de Groep zijn structuur versterkt en in september 2014een Internationaal Directeur aangesteld in de persoon van Thierry Rousset.
Op internationaal vlak zal de Groep zijn restaurants uitsluitend via master franchises exploiteren met lokale partners die over een gedegen financiële draagkracht en een perfecte kennis van hun markten beschikken. Op die manier zal Quick in staat zijn de kwaliteit van zijn producten en de naleving van de best practices te garanderen die essentieel zijn voor de homogeniteit van de aan de klanten geboden diensten.
MEI