De overgang naar het nieuwe jaar gaat bij Quick gepaard met heel wat nieuwigheden …
Op het menu vanaf 6 januari 2015: een nieuwe slogan, een nieuw logo, een nieuwe communicatiecampagne én een extralange versie van de Giant, onze bekendste hamburger.
‘De Smaak. En meer.’: een nieuwe slogan met een bewust ontspannen toon
Quick wil uitgroeien tot de referentie in de wereld van de hamburgerrestaurants en kondigtaan dat het graag nog meer wil doen voor zijn klanten. Dit wordt perfect weerspiegeld in de nieuwe slogan, ‘De Smaak. En meer.’, die meteen ook bevestigt dat Quick nog altijd inzet op de smaak, met lekkere recepten en gulle porties, luistert naar zijn klanten, vernieuwt en nieuwe concepten aanbiedt, beantwoordt aan de verwachtingen van gezinnen, en zijn klanten verwelkomt in moderne en gastvrije restaurants. De campagne gaat met zijn tijd mee en
steunt op sterke visuele en muzikale elementen die bewust een gedurfde, eenvoudige en
ontspannen toon creëren.
Een moderner logo dat de waarden van het merk weerspiegelt
Het logo ondergaat een opvallende en symbolische gedaanteverwisseling: het wordt
eenvoudiger en moderner, heeft meer impact en draagt bij aan de verspreiding van de
waarden van het merk. Het symbool van het huisje verdwijnt en we richten ons op de echte
identiteitselementen in het logo: de letter ‘Q’ en de rode kleur. De vorm wordt eenvoudiger,
met een schuine, golvende letterstaaf die een ronder geheel creëert dat dynamisch en modern
oogt. Het oorspronkelijke rood wordt intenser. Het nieuwe logo wordt vanaf 6 januari afgebeeld
op al het reclame- en promomateriaal. De verpakking volgt in de loop van het eerste trimester
van 2015 en de gevellogo’s worden vervangen naarmate de nieuwe restaurants worden
afgewerkt en de bestaande restaurants worden gerenoveerd.
Een gerichte mediastrategie die sterk inzet op digitale media
Om de campagne ‘De Smaak. En meer.’ maximaal te verspreiden concentreert Quick zijn
investeringen op drie complementaire mediavormen:
– Als hoofdelement: de belangrijkste radiostations voor de leeftijdsgroep 15-34 jaar
– Aanvullend: de voornaamste affichenetwerken van 2 m²
– Ter versterking: de digitale media die het best aansluiten bij het consumptiegedrag van de
leeftijdsgroep 15-25 jaar (YouTube, Google, Facebook …)
Om aansluiting te vinden bij onze steeds mobielere klanten en Quick om te vormen tot een
interactief merk, zullen we nog meer investeren in sociale netwerken. Zo willen we onze
interactie met het publiek versterken en onze productcommunicatie uitbreiden naar specifieke
doelgroepen. Ook mobiele communicatie via banners wordt een nieuwe pijler met een sterk
potentieel, om de moderne klant te bereiken die vaak onderweg is.
Extra lang plezier met de Xtralong Giant
Vanaf 6 januari biedt Quick opnieuw de Xtralong Giant aan: een langere versie van de bekende
hamburger, voor extra lang plezier tegen dezelfde prijs. Alle ingrediënten zijn rijkelijk van de partij in deze Xtralong-versie van de
Giant. Het broodje is langer en wordt gul gegarneerd met uitjes, knapperige sla, smeltkaas
en de ongeëvenaarde Giant-saus. Maar geen paniek: ook de klassieke Giant in het gewone
formaat blijft beschikbaar!
JAN