Patrick Vandenbogaerde is aangesteld als de nieuwe managing director van doe-het-zelfketen, franchisenetwerk, Brico. Zijn voorganger Dieter Struye verlaat het bedrijf in februari.
“Struye heeft fundamenten voor expansie gelegd”
Struye stond nog maar twee jaar en een half aan het hoofd van het franchisenetwerk Brico, met als doel orde op zaken te stellen bij de formule die onderdeel is van de noodlijdende Maxeda-groep. De keten staat al maandenlang te koop, maar er wordt geen koper gevonden. Ondertussen hebben twee fondsen die bekend staan als saneringsfondsen een meerderheidsaandeel gekregen bij Maxeda.
Toch blijven zowel Maxeda als Struye positief over de toekomst van het franchisenetwerk Brico: “Brico is een fantastische onderneming met erg competente mensen en een mooie toekomst. We hebben een duidelijke strategie, met kernprioriteiten, die zijn vruchten begint af te werpen”, aldus de vertrekkende directeur. “We hebben het volste vertrouwen in de fundamenten die Dieter heeft gelegd voor de toekomstige expansie van onze Belgische formules”, voegt Guy Colleau, de nieuwe CEO van Maxeda, nog toe. Het bedrijf wijst er ook op dat het directiecomité van de groep de laatste maanden fors vernieuwd en aangesterkt is.
Van Culinor Food Group terug naar Brico
Vanaf 1 februari komt Patrick Vandenbogaerde dus weer aan het roer te staan van het franchisenetwerk Brico. Hij was in het verleden al commercieel directeur van de doe-het-zelfketen. Tussenin werkte hij als countrymanager van Renson in het Verenigd Koninkrijk en op dit moment is hij nog general manager van de Culinor Food Group in België.
Struye geeft van zijn kant te kennen dat zijn liefde voor retail nog is aangewakkerd, dus wellicht vinden we de retailmanager binnenkort bij een andere keten terug.
Voor meer informatie over het franchiseconcept van Brico , klik hier.
Bron: Retail Detail
DEC