Fusiebedrijf Ahold Delhaize heeft ook een nieuw logo gekregen: een samensmelting van de schakel en het kroontje van Ahold en de leeuw van Delhaize. Het nieuwe logo zal niet te zien zijn in de winkels van de nieuwe supermarktgigant.
Ahold, moederbedrijf van Albert Heijn, en Delhaize hebben dit weekend hun fusie afgerond. Daar hoort ook een nieuw logo bij. ‘We wilden iets nieuws en fris, zonder onze beide geschiedenissen weg te gooien’, aldus woordvoerder Tim van der Zanden.
Het nieuwe logo voor het moederbedrijf Ahold Delhaize is groen en stelt een leeuwenkop voor met een kroontje. Het is een samensmelting van de schakel en het kroontje van het voormalige Ahold en de leeuw van het voormalige Delhaize. Het kroontje verwijst meteen naar het predicaat ‘koninklijke’ die de fusiegroep mag blijven dragen. Het rood van Delhaize en het blauw van Ahold maken plaats voor groen.
Het logo zal overigens niet in de winkels van bijvoorbeeld Delhaize of Albert Heijn te zien zijn. Het wordt het nieuwe bedrijfslogo. Alle merken van de nieuwe groep behouden gewoon hun naam.
JUL