Mr Bricolage lanceert ‘La dépanne’, het eerste gemeenschappelijk platform voor klusjesmannen die materiaal willen huren. Voor de formule is het ook een mogelijkheid om de wat jongere klanten aan te trekken.
Een Sharing patform
Mr Bicolage heeft een sharing platform ontwikkeld, waardoor het mogelijk is om de consumenten die hun materiaal willen verhuren in contact te brengen met consumenten die materiaal nodig hebben. Het concept is vergelijkbaar met Air Bnb voor het verhuur van woningen of ook met Bla Bla Car voor auto’s. Het enige verschil is dat je geen enkele transactie kan uitvoeren op de website, de gebruiers bepalen zelf de prijs en de methode voor de uitwisseling.
« We wouden ons inschrijven in de doe-het-zelf logica die op heden zeer populair is. In de klusjeswereld hebben de consumenten wat hulp nodig en is het ook leuk om je projecten met andere consumenten te delen », zegt Jean-François Boucher, CEO van de formule Mr Bricolage.
Jongere klanten aantrekken
De formule heeft 375 wnkels en hoopt op deze manier jongere klanten aan te trekken. De gemiddelde leeftijd van het cliënteel is voor de moment 54 jaar. De formule heeft al 2 jaar een webshop met 40 000 producten en 20 milioen bezoekers, maar met maar een omzet van 15 milioen op een totaal van 2,2 miljard euros.
Dit is waarom er een communicatiecampagne over ‘La Dépanne’ via de radio in juni ingepland is. « We willen niet de naam van de formule naar voren bengen, we zouden willen dat de klusjesmannen zich website toeëigenen », legt Frédéric Boucher, digital marketing en directeur van het concept bij Mr. Bricolage, uit.
‘La Dépanne’ zal binnenkort aan de 375 winkels geprésenteerd worden. De leiders van Mr Bricolage willen hun winkels overtuigen over de toekomst en de duurzaamheid van dit netwerk.
APR