McDonald’s België kende een succesvol jaar 2016

Geplaatst door: Franchising Belgium

In de loop van 2016 werden er 4 franchiserestaurants vernieuwd: Messancy, Kortrijk, Anderlecht en Dendermonde. De restaurants werden volledig gerenoveerd om te voldoen aan de behoeften en wensen van de klant. Daarnaast werden er 3 nieuwe franchiserestaurants geopend in Wijnegem, Sterpenich en Docks Bruxsel. “We zijn blij te zien dat de initiatieven die we nemen om onze klanten dagelijks tevreden te stellen positief worden ontvangen. McDonald’s België en zijn franchisenemers hebben samen voor een totaal van € 12.000.000 geïnvesteerd in België. In 2016 hebben in totaal 44,5 miljoen klanten hun vertrouwen in ons getoond, wat 2,5 miljoen meer is dan het jaar voordien. We blijven elke dag innoveren; we doen dat zowel voor onze klanten als voor onze franchisenemers. We blijven naar hen luisteren om onszelf continu te kunnen verbeteren en zo goed mogelijk te kunnen voldoen aan hun verwachtingen”, voegt Kristel Muls toe.

Daarnaast heeft McDonald’s België een 3-jarig contract met de Belgische nationale voetbalploeg ondertekend. McDonalds is fan van de Rode Duivels, maar vooral ook fan van alle Rode Duivels-fans, daarom werd het gamma aangepast tijdens het EK 2016. Zo lanceerde McDonald’s de Red Devil Burger, konden coole gadgets gewonnen worden en werd de Player Escort wedstrijd gelanceerd, waarbij 11 jonge Belgische fans samen met de Rode Duivels het veld mochten betreden.

2016 was tevens een succesvol jaar met de lancering van het nieuwe Maestro gamma: een selectie van hamburgers met dat tikkeltje meer. Zo zijn er de Generous Jack, de Amazing Angus, de Juicy Jane en de Magnificent Maurice, die deel uitmaken van deze reeks burgers met verrassende smaken en ingrediënten.

Engagementen ten opzichte van de medewerkers

In 2015 heeft McDonald’s België zich concreet geëngageerd ten opzichte van de Belgische samenleving. De engagementen bestonden uit het creëren van 500 nieuwe arbeidsplaatsen en het bieden van 250.000 uren opleiding aan zijn medewerkers, dit alles tegen einde 2017. In 2016 werden er 305 nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd. De McDonald’s familie bestaat nu uit 3.969 medewerkers die reeds 80.700 uren opleiding gekregen hebben.

 

2017: een jaar dat er veelbelovend uit ziet

De vooruitzichten voor dit jaar zijn veelbelovende een investeringsprogramma van circa € 15 miljoen worden uitgevoerd met de renovatie van 5 franchiserestaurants onder de McDonald’s 2.0-strategie en de opening van minstens vier nieuwe franchise restaurants.

De directie van McDonald’s België heeft de intentie om ten minste 300 nieuwe werknemers aan te nemen in 2017.