Leonidas, de Belgische franchise pralineketen, ontwikkelde vorig jaar het nieuwe concept ‘Concept Chocolatier’ om de winkels een vernieuwde en herkenbare look te geven. De familie Hemelaar zijn al 41 jaar eigenaar van de Leonidas winkel in Hulst ( Nederland) en zijn per februari overgestapt naar het nieuwe concept ‘Concept Chocolatier’ van de franchiseformule. Enthousiast vertelt de Nederlandse franchisenemer wat het ondernemen bij Leonidas zo leuk maakt: “Leonidas houdt zich al 100 jaar vast aan de traditionele producten. Dit zijn de pralines waar Leonidas zo bekend mee is geworden. Maar door nieuwe concepten door te blijven voeren, blijft Leonidas verfrissend en bij de tijd”.
De vestiging is ingericht volgens de nieuwe richtlijnen op het gebied van concepten, locatie, ondernemerschap, trainingen, internet en marketing. “Nieuw aan deze vestiging is de frisse en moderne inrichting. Daarnaast is de vestiging gericht op het doen van impuls aankopen. In twee vitrines worden de producten ten toon gesteld en kunnen klanten meteen hun producten uitzoeken en meenemen. De resultaten na de heropening zijn veelbelovend. Franchisenemer Van Maele: “Sinds de heropening zien we de omzet stijgen. Om deze groei door te zetten hebben we onlangs een webshop geopend, waar klanten ook online hun bestellingen kunnen plaatsen en onze producten kunnen kopen”.
MEI