IWG rolt succesvolle formules voor flexwerkplekken nu ook via franchising uit in België. International Workplace Group (IWG) gaat op zoek naar franchisepartners in België. Dit moet de wereldwijde aanbieder van flexibele werkplekoplossingen – bekend van de merken Regus en Spaces – helpen om te groeien van 40 naar minstens 130 Belgische locaties tegen 2029. In onder meer Nederland, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk werd de franchiseformule ondertussen al met succes geïntroduceerd.
Flexibele werkpleklocaties, met coworkingplekken, kantoren en vergaderzalen die per uur, dag, week of permanent gehuurd kunnen worden, schieten als paddenstoelen uit de grond. Op 4 jaar tijd groeide het aantal Belgische IWG-locaties van 13 naar 40. Je vindt ze al lang niet meer alleen in de grootste Belgische steden, maar ook op verkeersknooppunten, ‘kleinere’ steden en gemeentes en aan de rand van de grote steden.
“De roep om dichter bij huis te werken klinkt luider en luider. Nieuwe generaties werknemers willen niet langer tijd verliezen in de file. In de War for Talent komen zowel KMO’s als grote bedrijven hen hierin steeds vaker tegemoet door hen flexwerkplekken aan te bieden vlakbij hun woonplaats. Bovendien is dit financieel voordelig voor de werkgever én komt dit de productiviteit en work-lifebalans van de werknemers ten goede,” aldus William Willems, Algemeen Directeur van IWG België.
Om de grote vraag naar flexwerkplekken in ons land bij te kunnen benen, besloot IWG op zoek te gaan naar franchisepartners. IWG is daarmee de eerste aanbieder van full service flexwerkplekken op de Belgische franchisemarkt.
Naar 130 flexibele werkpleklocaties in België
Rob Hogervorst werd door IWG aangetrokken om vanaf vandaag op zoek te gaan naar potentiële franchisenemers. Als onderdeel van de franchiseovereenkomst biedt IWG hen onder andere toegang tot haar performante sales en marketing platformen. De ervaren franchisegever – IWG opende haar eerste franchisevestiging in 2012 – stelt daarbij haar netwerk, ondersteuning en expertise beschikbaar. Hogervorst zelf deed naast zijn bestuursfunctie in de Nederlandse Franchise Vereniging bijna 10 jaar lang ervaring op als franchisemanager bij de Nederlandse fastfoodketen Febo.
William Willems is overtuigd van het model: “Op 10 jaar tijd, willen we groeien van 40 naar 130 locaties. Een groot deel hiervan moet er komen via onze franchiseformule. De provincies Luxemburg, Limburg en Henegouwen zijn nog blinde vlekken op de IWG-kaart, en krijgen hierbij de prioriteit. Onze franchiseformule is niet alleen een unieke kans voor nieuwe franchisenemers, het biedt bestaande franchisenemers ook de mogelijkheid om hun portefeuille te diversifiëren.”
Voor meer informatie om franchisenemer te worden bij IWG, klik hier
MRT