De omzet van Intermarché België is in 2023 verdubbeld na de integratie van de overgenomen Mestdagh-franchisewinkels. Op groepsniveau zag Les Mousquetaires zijn omzet met 10% groeien naar 52,9 miljard euro.
Les Mousquetaires, dat naast Intermarché ook Netto, Bricomarché en Roady onder zijn vleugels heeft, heeft een goed jaar achter de rug. De omzet steeg met 10% naar 39,9 miljard euro, zonder de brandstoffenverkoop. Het gros van die groei en van de verkoop komt van Intermarché, goed voor 28,8 miljard euro en een groei van 8,8%. Discountketen Netto is goed voor 1,6 miljard euro omzet en zag zijn omzet met 15,9% groeien. In België steeg de omzet naar 1,67 miljard euro, een stijging met 103%, blijkt uit cijfers die LSA publiceerde bij een interview met Thierry Cotillard, topman bij Les Mousquetaires. Het Belgische cijfer is niet verrassend, omdat Intermarché vorig jaar 83 supermarkten overnam van Mestdagh. In november kondigde het aan dat de laatste 12 geïntegreerde winkels overgaan naar een exploitatie via franchising. In het interview noemt Cotillard het resultaat van de overname van de Mestdagh-winkels “zeer bevredigend”. “De overgenomen winkels beginnen meer vooruitgang beginnen dan de historische Intermarché-winkels. Zodra ze volledig gerenoveerd zijn, verdubbelen ze hun omzet.” De groep nam in Frankrijk 291 winkels en 10.000 werknemers van het zwalpende Casino over. Die moeten tegen 1 juli van dit jaar geïntegreerd zijn.
Voor meer informatie om franchisenemer te worden bij Intermarché, klik hier.
MRT