Het franchisenetwerk Tom&Co heeft vandaag de versterking aangekondigd van haar Executive Committee (ExCo) met 2 nieuwe leden, Wouter Lefevere als CPO en Charlotte Binst als CFO, die de onderneming in staat zullen stellen haar Ambitie Plan 2028 te versnellen.
Wouter Lefevere zal als CPO verantwoordelijk zijn voor de aankoop- en de supply chain strategie van Tom&Co. Wouter kan terugblikken op een indrukwekkende loopbaan binnen de retail. Hij startte zijn carrière bij Lidl waar hij 8 jaar lang verschillende verantwoordelijkheden opnam zowel bij Lidl België, Luxemburg, Frankrijk als Nederland. Voortbouwend op zijn ruime ervaring bij Lidl, werd hij als Head of International Buying verantwoordelijk voor de volledige aankoopafdeling voor de retailer Spar. In 2020 versterkte hij de Aldi Nord groep als Managing Director Category Management waar hij voor Nederland verantwoordelijk was voor het assortiment, de kwaliteit, pricing en promoties, planogrammen, het brand management en CSR. “Ik ben heel erg onder de indruk van de geestdrift, de professionaliteit en de ambitie van Thierry en zijn team. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om mee te bouwen aan de Europese ambities van de Belgische marktleider in pet retail”, zegt Wouter enthousiast over zijn nieuwe uitdaging.
Charlotte Binst wordt de nieuwe CFO van Tom&Co, en volgt Katrien Janssens op die zich gaat focussen op strategische projecten. Naast het financieel beleid zal Charlotte Binst tevens verantwoordelijk zijn voor HR en het CSR-beleid. Ook Charlotte kan bogen op een indrukwekkend parcours in verschillende, internationale financiële functies op hoog niveau. Zij startte haar loopbaan bij financiële instellingen JP Morgan Chase en Degroof Petercam, om vervolgens gedurende meer dan 15 jaar in verschillende landen financiële directeursfuncties waar te nemen bij onder meer British American Tobacco, Kingfisher en tenslotte bij de Heineken-groep, waar ze achtereenvolgens Finance Director voor Frankrijk en CFO voor Americas (US, Centraal- en Zuid-Amerika) was. Charlotte is zeer opgetogen met de rol die ze binnen Tom&Co zal opnemen: “Ik kijk uit naar deze nieuwe uitdaging waarin ik al mijn ervaring kan inzetten in een lokaal verankerd bedrijf met ambitieuze plannen in een sector in volle expansie. Ik ben ook blij dat ik deel kan uitmaken van een team met veel ervaring, professionaliteit en engagement.”
Thierry le Grelle, CEO van Tom&Co, kijkt uit naar de samenwerking met Wouter Lefevere en Charlotte Binst: “Tom&Co heeft als ambitie Europese leider te worden in een sector die een sterke groei kent door het groeiende belang van huisdieren in ons dagelijks leven. Met de komst van Wouter en Charlotte versterken we ons team met twee sterke profielen die, dankzij hun jarenlange ervaring op het gebied van innovatie, strategie, en het leiden van internationale teams, zullen bijdragen tot de verdere expansie van ons bedrijf en tot het waarmaken van onze Europese ambitie”
Over Tom&Co
Tom&Co is marktleider in België en kent een snelle groei in Frankrijk. Het bedrijf onderscheidt zich op basis van zijn omni-channel winkelervaring, exclusieve productassortimenten, diensten en deskundig advies, om aan de steeds specifiekere behoeften van zijn klanten te voldoen. Tom&Co, opgericht in 1991, heeft 200 winkels waarvan 132 in België, 2 in Luxemburg en 66 in Frankrijk. Bij Tom&Co kunnen klanten elke dag rekenen op een warme ontvangst en gespecialiseerd advies van een team van experts. Naast een assortiment van ruim 8.000 producten en gespecialiseerde en exclusieve eigen merken, biedt Tom&Co ook uiteenlopende diensten : trimsalons voor honden, katten en knaagdieren, hondenwassalon, adoptie van dieren in samenwerking met asielen, opleidingen enz. Naast haar netwerk van winkels biedt Tom&Co ook een e-commerce site (www.tomandco.com) aan, met zowel Click &Collect-service (afhaling in de winkel binnen 24 uur) als rechtstreekse levering aan huis (binnen 48 uur).
Voor meer informatie om franchisenemer te worden bij Tom& Co , klik hier.
SEP