Zoals alle Belgische restaurants kan Quick in ons land momenteel alleen meeneemmaaltijden aanbieden. Niet gemakkelijk voor de 78 franchisenemers van het franchisenetwerk. Maar sommigen zijn er nog slechter aan toe. Bijvoorbeeld, café eigenaars. Voor hen is de zaak volledig stilgelegd. Dus toen “de Patron”, een nieuwe hamburger met biersaus, werd gelanceerd, kreeg het franchisenetwerk van Quick een idee: “Wat als we, naast de traditionele bushokjesposters en radiospotjes, deze lancering zouden ondersteunen met een beetje hulp voor de eigenaars van cafés?
“Le patron” steunt de café eigenaars…
In overleg met de Federatie van Cafés in België (Fedcaf) is de restaurantketen op zoek gegaan naar de eigenaars van een café in de buurt van een Quick restaurant en bereid om mee te werken aan de campagne voor de lancering van “de Patron”. In ruil voor financiële compensatie huurde de keten de ramen van een honderdtal cafés en plakte zij de affiche “De Patron steunt de patrons” op.
De voorbije maanden hebben de vaten van onze aangesloten cafés stilgestaan”, betreurt FedCaf-voorzitter Diane Delen. Dit initiatief kan helpen een deel van de vaste kosten te compenseren. Wij waarderen deze ondersteunende actie. En wij vinden het mooi dat het francisenetwerk Quick denkt aan collega-ondernemers in de horecasector. We kijken er vooral naar uit om achter onze bar te gaan staan. »
Wat is “de patron”?
Een krokant tijgerpistolet, een lekkere 100% zuivere Belgische runderburger, twee sneetjes smeltende cheddarkaas, tomaat, sla, ui en die unieke Belgische biersaus: De Patron is nog tot 29 maart te verkrijgen in alle Quick franchiserestaurants in het land.
Bier is een van de grote schatten van ons land,” zegt Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium. Het was dan ook logisch dat wij, in deze moeilijke tijden, de verantwoordelijkheid afwentelden op degenen die ons al jaren van dienst zijn, de caféhouders. Wij hopen dat de hele horecasector spoedig zal profiteren van de vooruitzichten op heropening”.
FEB