De franse formule Orchestra-Prémaman, gespecialiseerd in baby en kinderartikelen, heeft een jaarlijkse omzet van meer dan 513 miljoen euros tijdens het jaar 2014-2015. De omzet is dus met 11,8% gestegen en dit door de ontwikkeling van het netwerk in 2014.
Orchestra-Prémaman had een uitstekend vierde trimester (van 1 december 2014 tot 28 februari 2015) : De formule heeft op een jaarlijkse basis zijn omzet zien stijgen met 18,2% naar 126,2 miljoen euros. Een groei die zich grotendeels verklaart door de opening van 14 nieuwe winkels en de goede prestatie van de webshop : de bedrijfstak van de e-commerce is met 104,4% gegroeid naar een omzet van 4,5 miljoen euros.
Over het hele jaar is de omzet 513,3 miljoen euros. In Frankrijk, waar het bedrijf 65% van zijn omzet haalt, is de verkoop met 12% gestegen. Buiten Frankrijk is de ontwikkeling met 11,5% gestegen. De retailer is op heden actief in 50 landen.
Voor dit jaar is het doel van de formule « de groei van de rentabiliteit verder zetten en de schulden te verminderen, de groep Prémaman ( overgekocht in 2012) naar boven brengen en het netwerk van Home-Market (overgekocht in mei 2014) te vernieuwen. »
APR