Het Gentse franchise concept Wasbar, dat een wassalon combineert met een (eet)café, heeft als eerste de award voor ‘Belgium’s New Brand of the Year’ gewonnen. Het ging daarbij onder andere de kledingketen Bel & Bo vooraf.
Expansie
Belgium’s New Brand of the Year is een verkiezing die wordt georganiseerd door de kranten De Tijd en L’Echo, in samenwerking met de marketingorganisatie STIMA. De genomineerden dit jaar waren, naast het franchise concept Wasbar, sportweddenschap Scooore! van de Nationale Loterij, de snoepjes van Cuberdons Léopold, nieuwssite Newsmonkey en kledingketen Bel & Bo.
Het franchise concept Wasbar is met drie vestigingen in Vlaanderen een relatief kleine onderneming, maar wordt geprezen voor zijn mix van innovatie, duurzaam ondernemerschap, gezonde ambitie en efficiënte marketing. Het speelt ook in op de demografische trends, waarbij mensen vaker alleen wonen en hun vrije tijd zowel nuttig als aangenaam willen besteden.
Het franchise concept Wasbar wil volgend jaar nieuwe zaken openen in Brussel, Leuven, Antwerpen en Brugge. Daarna moet er ook een expansie komen in Wallonië en in het buitenland.
Bron: RD
9
DEC
DEC