HEMA heeft afgelopen vrijdag 4 pilotstores geopend om haar vernieuwde winkelconcept in België te testen. Het internationale concept dat HEMA ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen, wil HEMA mogelijk op termijn ook in België introduceren.
De winkels van HEMA in het buitenland zijn anders dan in België en moederland Nederland, ze zijn ingedeeld in belevingswerelden, zoals keuken, wonen, dames, kind en baby. In september opende HEMA al 5 pilotwinkels in Nederland. Vrijdag opende de formule winkels in Hasselt, Izegem, Rocourt en Tienen.
Tjeerd Jegen, CEO HEMA, vertelt: “We zijn erg tevreden met de start van deze pilot in België. De eerste resultaten in Nederland zijn positief, wat ons steunt in onze overtuiging van dit nieuwe winkelconcept. De komende maanden kijken we kritisch naar deze winkels en zullen we het concept op basis van de resultaten en klantenfeedback voortdurend aanscherpen om zo een optimale winkelbeleving te bieden die past bij onze klanten en hun wensen.”
Na de testperiode beslist HEMA over de definitieve invulling van het winkelconcept dat in de loop van 2017 mogelijk wordt uitgerold in Nederland, België en Luxemburg. Het nieuwe concept is een belangrijk onderdeel van de strategie van HEMA, dat naast verdere expansie en e-commerce toeziet op het revitaliseren van de winkelactiviteiten in de Benelux.
Bron: Franchise+
DEC