Het franchisenetwerk Albert Heijn begint onder de naam Appie Today met een eigen online tv-zender.
Volgens het bedrijf is het de eerste supermarkt ter wereld die met zo’n project op de proppen komt. Appie Today brengt programma’s over eten en trends.
Medewerkers in de hoofdrol
Voorlopig zullen de filmpjes enkel te zien zijn op externe kanalen, zoals YouTube, maar Albert Heijn gaat dit jaar ook nog een eigen videoplatform ontwikkelen dat later op eigen benen zal moeten staan.
Een aantal van de programma’s van Appie Today lopen al enkele weken. Daarbij valt het op dat het veelal over korte shows van slechts enkele minuten gaat. In één van die programma’s speelt vakkenvuller Sjoerd, bekend van Down for Dummies en De Laatste Downer, de hoofdrol. Hij gaat in Blij met Sjoerd op zoek naar leuk nieuws.
Ook de andere programma’s worden voornamelijk gemaakt met de hulp van medewerkers en klanten. Albert Heijn hoopt dankzij het online aspect vooral jonge kijkers aan te trekken, zonder tussenkomst van de klassieke media.
“Wij laten zien wie we zijn en wat we doen”, zegt de woordvoerder van Albert Heijn. “Mensen die trots zijn op hun Appie. Dat kunnen klanten, telers of medewerkers zijn. Deze verhalen van echte mensen zie je straks overal terug, op televisie, intern en online. We denken dat dit past in de tijdgeest van transparantie en interactie.”
FEB