Op donderdag 21 september opent de gloednieuwe Spar-franchisewinkel in Asse zijn deuren. Franchisenemers Sara Cantoro en Peter De Groote verhuizen van hun huidige locatie in de Nerviërsstraat naar een volledig nieuw gebouw op de Gentsesteenweg, zo’n anderhalve kilometer verderop. De winkel werd ingericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-franchise supermarkten van Retail Partners Colruyt Group.
258 m² groter en 10 extra medewerkers
Sara en Peter baatten als franchisenemers sinds 1 april de Spar-winkel in de Nerviërsstraat uit. Sara: “Op onze oude locatie konden we de zaak niet uitbreiden en herinrichten volgens het nieuwe Spar-franchiseconcept. Daarom verhuizen we naar een volledig nieuw gebouw langs de Gentsesteenweg. Onze winkeloppervlakte stijgt zo van 450 naar 708 m². We hebben ook een tiental extra medewerkers aangeworven. In totaal werken we met een 15-tal vaste werkkrachten en een 6-tal jobstudenten.” Spar Asse ligt in een kleine commerciële zone vlak naast de winkels van Action, Intro-Fashionstore en Kruidvat. Op de eerste verdieping komen de nieuwe studio’s van dans- en fitnesscentrum DASA. De gemeenschappelijke parking met DASA en Kruidvat telt 45 parkeerplaatsen.
Versheid als prioriteit
Klanten die houden van versheid, zitten bij Spar Asse aan het juiste adres. Peter is een ervaren beenhouwer en Sara heeft jarenlange ervaring in de traiteursector. “Versheid staat echt op nummer één bij ons. We pakken dan ook uit met een topassortiment vers vlees en bereide gerechten. Ook charcuterie en kaas versnijden en verpakken we volledig zelf”, zegt Sara. “Voor groenten en fruit hanteren we deze visie: als je iets zelf niet zou kopen, haal het dan uit de rekken.” In de warme bakkerij bakken ze vers brood, stokbrood, pistolets en koffiekoeken meerdere keren per dag af om de versheid te garanderen.
Marktgevoel
De franchisewinkel Spar Asse ziet er fris en modern uit en werd ingericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-buurtsupermarkten van Retail Partners Colruyt Group. De versafdelingen creëren een marktgevoel. Door de handige inrichting met hoge en lage rekken krijgen klanten een goed zicht op de ateliers van de bakkerij, beenhouwerij en de kaasafdeling. Ook de kassa ziet er anders uit. Er is geen rolband meer en de boodschappen worden door medewerkers overgezet van de winkelkar in de boodschappentas. Het contact met de klant is zo nog persoonlijker en de wachttijd aan de kassa wordt korter. Via de digitale schermen kunnen klanten zich laten inspireren met recepten, maaltijdideeën
Voor meer informatie over het franchiseconcept Spar klik hier.
SEP