Een Jumbo franchisenemer die klantvriendelijk onderneemt

Geplaatst door: Franchising Belgium

Elke klant tevreden laten buitenstappen. Dat is de missie van Pascal Tyberghien, die als franchisenemer de ideale opleiding en een grote zin voor klantvriendelijkheid vond bij supermarktenketen Jumbo. Zijn verhaal bij Jumbo in Stekene is een voorbeeld voor andere ondernemers die de sprong willen wagen.

Een jaar geleden opende de gloednieuwe Jumbo-franchisewinkel in Stekene. Drijvende kracht achter de supermarkt is Pascal Tyberghien, die wel ervaring had in de sector maar nieuw is als ondernemer. “Ik kom uit de horeca en droomde lang van ondernemen met een eigen restaurant”, vertelt Pascal. “Toen ging ik bij Lidl werken en kreeg ik interesse voor de wereld van supermarkten. Mijn goede vriend Daniël was al franchisenemer bij Jumbo in Zelzate, en met de plannen voor een nieuwe Jumbo in Stekene ging de bal snel aan het rollen.”

Hoewel relatief nieuw in de branche wist Pascal goed wat hij zocht, en dat vond hij bij het franchisenetwerk Jumbo. “Bij Jumbo krijg je als franchisenemer ondersteuning maar ook veel vrijheid”, legt Pascal uit. “Ook voel je aan alles dat Jumbo een familiebedrijf is. De sfeer is professioneel maar gemoedelijk en de communicatielijnen zijn kort.”

©

Ondersteuning aan de franchisenemer

Bij Jumbo krijgt elke franchisenemer de begeleiding die hij nodig heeft. “Ik had al wel die ervaring bij Lidl, maar toch was het relatief nieuw voor mij. Daarom volgde ik een intensief voorlooptraject bij Jumbo”, vertelt Pascal. “In dat traject zat een opleiding voor mij, maar bijvoorbeeld ook begeleiding en opleiding voor mijn medewerkers. Dat laatste was een grote ondersteuning, want in de laatste rechte lijn naar de opening ben je als franchisenemer vooral bezig met aanwerven en is er weinig tijd om medewerkers op te leiden. Ook de bouw van de supermarkt en de winkelinrichting heeft Jumbo tot in de puntjes geregeld, tot zelfs de balpennen in de bakjes aan de kassa’s. Heel interessant is dat ik tijdens mijn opleiding alle jobs in een supermarkt een tijdje mocht uitoefenen. Hierdoor kan ik mijn medewerkers nu makkelijker helpen bij hun takenpakket of als ze vragen hebben. Dat versterkt het teamgevoel.”

Jumbo

Elke klant tevreden

Doorslaggevend voor Pascal om met Jumbo in zee te gaan was de klantvriendelijkheid. “Die staat centraal”, beaamt Pascal. “Bij Jumbo zit de zorg voor de klant vervat in de 7 Zekerheden en uit die zich in alles. Elke klant moet hier tevreden buitenstappen. Daarom nemen we altijd de tijd, ook als het druk is. Als het regent openen we een paraplu en brengen we de klant droog tot aan de auto, en wie dat wil helpen we met boodschappen in de koffer te laden.”

Als franchisenemer krijg ik veel ondersteuning maar ook veel vrijheid. Ook voel je aan alles dat Jumbo een familiebedrijf is gebleven.

Voor meer informatie om franchisenemer te worden bij Jumbo, klik hier.