Aankomende maand opent Domino’s Pizza de 200e vestiging in Nederland. Met de mijlpaal van 200 vestigingen in het vooruitzicht, werkt Domino’s Pizza aan nieuwe winkelformules. Nieuw zijn de zogenaamde sit-in vestigingen waarbij de nadruk niet enkel ligt op het afhalen en bezorgen van de pizza’s, maar waarbij de klant ook in de winkel kan aanschuiven.
Online
Domino’s online pizzaverkoop steeg 44% in Nederland versus vorig jaar en in België met 125%. “Domino’s ‘OneDigital’ aanpak is een belangrijke groeifactor voor de franchiseformule Domino’s. Via technologie geven we de klant meer gemak en volledige controle over het bestel- en afleverproces”, aldus André ten Wolde, CEO van de franchiseformule Domino’s Pizza Benelux.
“Door slimme marketing en gebruiksvriendelijke systemen, weten steeds meer mensen de weg te vinden naar Domino’s website en app en zien de toegevoegde waarde hiervan bij het bestellen van hun pizza.” Ruim 90% van de bezorgomzet bij Domino’s in Nederland komt al online binnen.
Jaarresultaten
Afgelopen dinsdag publiceerde Domino’s Pizza Enterprises Limited (DPE), moederorganisatie van Domino’s Pizza Nederland, haar jaarresultaten. De totale DPE groep rapporteerde een netto winstgroei (NPAT) van $92m, ruim 43% hoger dan dezelfde periode vorig jaar, op basis van $1.964m omzet (32,7% hoger dan vorig jaar).
In Europa (Nederland, België, Frankrijk, Duitsland) heeft Domino’s Pizza een EBITDA winstgroei laten zien van 122,8%, uitstijgend boven het top DPE groep resultaat van 40,9% EBITDA groei. Deze prestatie komt voort uit organische Europese omzetgroei, gekenmerkt door 8,2% groei vanuit bestaande winkels (staat ook bekend als Same Store Sales/SSS), gecombineerd met structurele investeringen in nieuwe winkels. Binnen Europa hebben Nederland en België het sterkste SSS percentage en lopen ook aan kop wat betreft aantal nieuwe winkels. In totaal werden in Europa 64 nieuwe Domino’s winkels geopend, waarvan 37 in Nederland en België.
Bron: franchise+
AUG