Op een persconferentie vorige week in Mechelen kondigde de CEO van Domino’s Pizza in België, Misja Vroom, aan dat het Belgische netwerk streeft naar 200 franchisevestigingen binnen een periode van 5 tot 6 jaar.
Misja Vroom legt de nadruk op het technologische aspect van het franchisenetwerk waar in België 80 tot 85% van de bestellingen digitaal wordt geplaatst en binnen acht minuten na het verlaten van de oven moet worden geleverd.
Een franchisenemer wordt CEO van Domino’s Pizza Belgium.
Franchisenemers van Domino’s Pizza zijn vaak werknemers die begonnen in de verkooppunten en na een goede ervaring en een bijkomende opleiding hun eigen franchiseverkooppunt openen.
Ook de Belgische CEO van het franchisenetwerk startte Domino’s Pizza onder aan de ladder en heeft met de jaren 14 franchisevestigingen in Nederland ontwikkeld.
Na de verkoop van zijn franchisevestigingen nam hij het management van de franchiseontwikkeling in Nederland op zich en in oktober 2015 werd hij CEO van Domino’s Pizza Belgium.
Het Belgische franchisenetwerk van Domino’s Pizza
Het franchisenetwerk van Domino’s pizza verscheen in 1995 in ons land en kende een bescheiden start tot 2014. Vanaf die datum zijn er 36 franchiseverkooppunten geopend, waardoor het aantal locaties op 57 is gebracht.
Domino’s Pizza in België verkoopt jaarlijks zo’n 4 miljoen pizza’s en heeft een omzet van € 29 miljoen.
De productie van vers deeg voor België en Nederland is gecentraliseerd in Gorinchem in Nederland.
CEO Misja Vroom gaf aan dat er eind juni nog vijf nieuwe openingen worden verwacht met het ambitieuze doel om binnen zes maanden tot honderd franchiseverkooppunten te komen.
Voor meer informatie over het franchiseconcept van Domino’s pizza, klik hier
APR