Hannaford, een Amerikaanse dochter van Delhaize, gaat de eerste winkel van een nieuw stadswinkelconcept openen: met een grootte van 1.800 m² is het filiaal maar half zo groot als een normale winkel van Hannaford.
Nieuw kassasysteem
Het nieuwe concept mikt meer op stedelijke gebieden en moet volgens de CEO van Delhaize Amerika, Kevin Holt, gaten in de lokale dekking opvullen. Eerder dit jaar opende Ahold, dat nog steeds plant met Delhaize samen te gaan, ook al een concept met kleinere winkels in Boston.
Food Lion, de andere Amerikaanse dochter van Delhaize, heeft dan weer een nieuwe website gelanceerd. Die moet meer inspiratie bieden en inkopen moeten er eenvoudiger kunnen gebeuren. Zo kunnen klanten gepersonaliseerde pagina’s creëren, waar ze relevante aanbiedingen te zien krijgen. De website werd aangepast op basis van feedback van gebruikers.
Ook in Europa zijn er veranderingen bij Delhaize: na een testperiode bij twaalf Belgische winkels gaat Delhaize overal digitale prijskaartjes invoeren. Er komt ook een nieuw kassasysteem dat contante betalingen onmiddellijk verwerkt.
In Roemenië komen er dan weer veranderingen in het management. Xavier Piesvaux zal als general manager van Mega Image vervangen worden door Vassilis Stavrou. Piesvaux heeft na tien jaar besloten om het bedrijf te verlaten. Stavrou is momenteel verantwoordelijk voor business development in Zuidoost-Europa en Indonesië.
5
AUG
AUG