Vijf franchisewinkels nemen deel aan een proefproject van Delhaize, waarbij klanten op dezelfde dag hun boodschappen online kunnen reserveren en afhalen in de winkel. Op termijn kan dat 400 bijkomende afhaalpunten opleveren.
Ook op zondag
Klanten konden tot nu toe al wel hun online boodschappen aan huis laten leveren, of ze ophalen in een van de Delhaize-filialen, of in een Fresh Atelier. Die bestellingen worden verwerkt in een centraal distributiecentrum en hebben daardoor een dag verwerkingstijd nodig. Nu wil de foodretailer meer afhaalpunten toevoegen ook in franchisewinkels zoals AD Delhaize of Proxy Delhaize. Die halen de producten rechtstreeks uit de winkelrekken, waardoor klanten de boodschappen die ze online reserveren diezelfde dag nog kunnen afhalen. Een bijkomend voordeel voor shoppers is dat ze hun boodschappen ook op zondag kunnen afhalen.
Het proefproject gaat van start in vijf pilootwinkels: de AD Delhaizes van Brakel en Fontaine-l’Évêque, en de Proxy Delhaizes in Grootzand (Grembergen), Meeuwen en Sint-Amandsberg. Delhaize definieerde een kernassortiment van ongeveer 5000 producten waaruit klanten hun wekelijkse boodschappen kunnen selecteren. Dat assortiment is bepaald op basis van wat er beschikbaar is in de deelnemende Proxy’s of AD’s. Als het click & collect pilootproject goed verloopt, gaat Delhaize dit model op termijn aanbieden aan alle franchiseverkooppunten. Dan zouden er mogelijk meer dan 400 nieuwe afhaalpunten bijkomen.
Volgens de retailer groeit e-commerce enorm en ontdekken elke week nieuwe klanten het voordeel van online bestellen. Zowel pendelaars, gezinnen met jonge kinderen als gepensioneerden maken meer en meer gebruik van de dienst.
JUN