De Groep Colruyt heeft de resultaten gepubliceerd van de eerste helft van het boekjaar 2014-2015 met een geregistreerde groei van 2,9% in de omzet van de Colruyt-winkels in België en Luxemburg, die meer dan € 45 miljard hebben bereikt.
Deze stijging weerspiegelt volumegroei, gepaard gaand met een lichte stijging van de verkoopprijzen en de uitbreiding en modernisering van de winkels.
De nettowinst van € 183,5 miljard is van dezelfde orde van grootte als die van het vorige jaar.
Het marktaandeel is gestegen naar 31,6%, tegen 31,1% in vergelijking met het 1e semester van het vorige jaar.
De omzet van Okay en Bio-Planet Cru steeg met meer dan 15% dankzij nieuwe winkelopeningen en de toestroom van nieuwe klanten.
De omzet van Dreamland en Dreambaby daalde met 6%, te wijten aan het ontbreken van de nieuwste speelgoed dat het voorgaande halfjaar de omzet had gevorderd.
De omzet van de groothandel sector steeg met 2, 8% en omvat leveringen aan onafhankelijke ondernemers in België (Retail Partners Groep Colruyt met Spar franchisenemers, Mini Market en Alvo) en in Frankrijk (Kever, CocciMarket en Panier Sympa).
Een breed scala aan verse en kwalitatief hoogwaardige producten, concurrerende prijzen en een nauwe samenwerking met de franchisenemers, in combinatie met een grotere betrokkenheid van deze laatsten, zijn de sterke punten van Spar. De directie benadrukt de winstgevendheid van de Spar franchisewinkels, nog steeds als één van de beste op de markt.
De directie bevestigde zijn prognose van de geconsolideerde nettowinst van het boekjaar 2015/2016 die naar verwachting gelijk zou zijn aan die van het voorgaande jaar, niettegenstaande er geen rekening kan gehouden worden met een herstel van het economische klimaat, of het vertrouwen van de consumenten in België en Frankrijk .
16
DEC
DEC