Op de vooravond van de vierde editie van de Franchising Belgium Day (28 februari in Ekeren) sprak David Leskens, de Business Unit Manager Benelux van Leonidas, met Franchising Belgium over het franchiseconcept van de Belgische chocoladefabrikant.
De Brusselse chocolademaker die net heeft deelgenomen aan de zesde editie van het Salon du Chocolat de Bruxelles inclusief de parade van chocoladejurken en accessoires. Gemaakt door Meester-Chocolatier, Daniel Stallaert is klaar om voor het eerst deel te nemen aan de Franchising Belgium Day.
De franchiseketen, met nu 400 verkooppunten in België, heeft niet gewacht tot Franchising Belgium Day om zijn expansie sinds begin 2019 voort te zetten.
Opening, renovatie en verhuizingen tussen franchisenemers volgen elkaar op!
Het franchiseverkooppunt van Tubize
Op 9 januari 2019 verhuisde de winkel in Tubize onder leiding van de multi-franchisenemer Natasha Mousset, naar Route de Mons °41 in een gloednieuwe winkel met het nieuwste concept van het franchiseformule.
Het franchiseverkooppunte van La Louvière
Het verkooppunt in het winkelcentrum Cora werd vorig jaar overgenomen door de franchisenemer Sandrine Lanzone van de Piette-Lemille groep, die het op 29 januari heropende, volgens het laatste franchiseconcept. Sandrine heeft ook een tweede franchiseverkooppunt in het winkelcentrum Carrefour in Moeskroen.
Het franchiseverkooppunt van het station van Luxembourg
Een kleine inval van onze Luxemburgse buren, waar het Milic-franchise koppel op 1 februari hun eerste franchisewinkel aan de Place de la Gare opende.
De gerenoveerde franchisewinkel van Châtelineau
Op 2 februari was het de beurt aan de franchisenemer Jamila Bouazza en haar dochter om de winkel in de winkelgalerij Cora de Châtelineau te renoveren. Die heeft ze overgenomen van de Piette-Lemille groep.
Piette-Lemille treedt ook op als distributeur en beheert de franchisewinkels in Namen, Nijvel, Waver en Andenne.
De opening van de nieuwe winkels zal de komende maanden worden voortgezet. Evenals een twintigtal nieuwe winkels die zullen openen volgens het nieuwste franchiseconcept . Het winkelconcept wordt elke 7 jaar door Leonidas herzien.
Leonidas bij Lunch Garden
Afgelopen herfst tekende Leonidas een samenwerkingsovereenkomst met het franchisenetwerk Lunch Garden om een praline aan te bieden bij elke koffie die wordt geserveerd in de Lunch Garden restaurants.
Een wereldwijd bekend franchisenetwerk
Het Belgische chocolademerk Leonidas, dat meer dan 100 jaar geleden werd opgericht, is vandaag nog steeds een familiebedrijf. Het wereldwijde netwerk omvat meer dan 1.400 verkooppunten in 54 landen over de hele wereld.
Leonidas, volwaardig lid van de Belgische Franchise Federatie
Leonidas is een effectief lid van de Belgische Franchise Federatie en leeft daarmee de Europese DeontologischeEerecod na en wordt dus erkend als netwerk dat zich ontwikkelt in overeenstemming met ethische en authentieke franchising.
FEB