De franchiseketen Pizza Hut reikt “PIZZA AWARDS” uit

Geplaatst door: Franchising Belgium

De franchiseketen Pizza Hut België lanceerde zopas de “Pizza Awards”; een wedstrijd die werd uitgeschreven waarbij klanten creatief aan de slag moeten gaan en hun meest originele pizza recept kunnen inzenden. Het uiteindelijke doel is om deze pizza officieel op de Belgische markt te lanceren. Pizza Hut is de eerste franchiseketen in België die een dergelijke ‘crowdsourcing’-wedstrijd organiseert.

De franchiseketen Pizza Hut roept hierbij alle consumenten op om massaal ideeën en recepten in te zenden via de website www.pizza-awards.be. De bedoeling is om uit deze inzendingen, door middel van een voting, 2 finalisten te weerhouden voor de “Pizza Battle”. “Leuk is dat deelnemers de eigen recepten kunnen gaan promoten, via sociale media zoals Facebook, om zo een stukje erkenning te verkrijgen voor de eigen creatie.”: aldus Chantal Hanot, marketing director voor Pizza Hut België.

Tijdens de finale nemen 2 finalisten het tegen mekaar op in een “Pizza Battle” waarbij hun recept wordt verkocht in alle Pizza Hut vestigingen. Klanten kunnen beide recepten uitproberen en vervolgens hun voorkeurstem uitbrengen. Het pizza recept van de winnaar komt op de kaart bij Pizza Hut, met diens naamsvermelding, en bovendien gaat hij/zij aan de haal met een gloednieuwe wagen van Toyota.

De franchiseketen Pizza Hut speelt hiermee in op een groeiende creatieve culinaire trend in België. Kookprogramma’s, kookboeken, foodblogs enz… kennen de laatste jaren een ongelooflijk succes. De consument wordt zich steeds bewuster van wat hij eet. Daarnaast gaan de “foodies” continu op zoek naar nieuwe culinaire ervaringen. De Belgen hebben nieuwe ingrediënten en gerechten ontdekt én ze gaan zelf creatief aan de slag in eigen keuken met seizoensgebonden ingrediënten. Deze keer nodigt Pizza Hut hen uit om de handen uit de mouwen te steken.

“Het idee groeide bij ons al langer. We ontvingen de laatste jaren meer en meer ideeën voor nieuwe pizzarecepten, aangereikt door onze klanten. Nu bieden we de consument een ludiek platform en geven we hen de kans om met ons mee te denken over een nieuwe pizza voor onze menukaart. Op die manier kunnen we zéér bewust naar onze consument luisteren. De franchiseketen Pizza Hut heeft een traditie en geschiedenis als marktleider op het vlak van innovatieve pizzarecepten, zoals Cheezy Crust en de alom bekende Pan Pizza. Deze keer halen we onze inspiratie rechtstreeks bij de consument.”: aldus Pizza Hut. ‘Crowdsourcing’, een term die staat voor het rechtstreeks betrekken van de consument bij het beleid van een organisatie of bedrijf, is de laatste jaren in opmars. De franchiseketen Pizza Hut is de eerste restaurantketen in België die op deze manier te werk gaat en aldus voor een echte primeur zorgt.

De Franchiseketen Pizza Hut
Pizza Hut is de grootste pizzarestaurantketen ter wereld met meer dan 13.000 restaurants en delivery- & afhaalpunten in 88 landen. Per jaar worden er zo’n 2 miljoen pizza’s gemaakt. Pizza Hut heeft reeds 110 vestigingen en ongeveer 1500 werknemers in België en kent nog een constante groei. De Belgische groep Topbrands, die het franchisecontract heeft voor Pizza Hut België en Pizza Hut Delivery Frankrijk, baat eveneens 13 PAUL Bakkerijen uit op de Belgische markt, alsook het WASBAR concept.