Equivalenza op kruissnelheid in België en Nederland. In België heeft Kortrijk en Gent zijn deuren geopend. In Rotterdam vind je nu een Equivalenza winkel in het Alexandrium Shopping Center. Volgende weken nieuwe verkooppunten in ‘s-Hertogenbosch en Leiden.
Het Spaanse snelgroeiende franchiseconcept Equivalenza heeft vaste voet aan land in België en Nederland! Het merk werd in 2011 opgericht en beantwoordt de vraag naar hoge kwaliteitsparfum tegen low cost prijzen. Het concept bestaat nog maar vier jaar en is er al met groot succes in geslaagd meer dan 850 winkels in 32 verschillende landen te openen.
“België en Nederland zijn ideale markten voor ons”, zegt Anthony Juan, Area Manager voor België en Nederland. “De consument is nieuwsgierig en ontdekt graag nieuwe concepten. Een Equivalenza winkel is een ware belevenis en de klant merkt dat de prijs ver onder die van de A merken ligt. Equivalenza is pionier in het classificeren van geuren per olfactieve geurfamilie . De consument wordt meegenomen en onderwezen in de wereld van het parfum. We zijn ecologisch-economisch ingesteld. De flesjes worden in de winkel zelf gevuld tegen een fractie van de prijs van een merkparfum en kunnen daarna hervuld worden. Bij elke hervulling krijg je 2€ extra korting.”
Equivalenza heeft een assortiment van meer dan 100 vrouwenparfums en 50 mannenparfums. Op basis van smaak van de klant, lifestyle, karakter en persoonlijkheid wordt zijn olfactieve familie bepaald en kan hij zo experimenteren met geuren binnen deze familie en subfamilie.
Het is al langer bekend dat de hoge kostprijs van een merkparfum te wijten is aan dure reclamecampagnes, exclusieve flesjes, speciale verpakkingen, etc. Equivalenza laat deze extra kosten achter zich en focust zich op wat écht belangrijk is voor de consument: een kwaliteitsparfum met een lowcost filosofie.
Alle producten worden gecreëerd door een team van gespecialiseerde parfumeurs. Naast parfum biedt het merk ook een aantal nevenproducten aan, die het assortiment perfect aanvullen, zoals geurmikado’s, huisparfums, geurkaarsen. Er zijn ook BIO-productlijnen voor huidverzorging op basis van Aloe Vera en Bulgaarse roos.
In drie jaar tijd heeft de keten een ongeziene expansie gekend. Als erkenning voor de indrukwekkende groei ontving Equivalenza talrijke prijzen van de franchise sector op wereldniveau. Twee maal op rij werd Equivalenza verkozen tot ‘Best Franchise’ van Spanje en eindigde in 2013 op de tweede plaats bij de ‘Best franchise of the world’.
De keten heeft hoge ambities voor Nederland en België en wil op korte termijn 50 winkels opstarten, beheerd door onafhankelijke licentienemers. Het grote succes in de omringende landen en de lage instapkosten zorgen voor een grote interesse bij ondernemers.
Wenst u meer informatie over deze formule, klik dan op hun logo in de carrousel “ deze formules zoeken kandidaten om uit te breiden “ op de home page en stel uw vraag direct aan hun!
7
OKT
OKT