Vorig jaar, na de harten van het Belgische publiek te hebben veroverd met zijn 13 shops, brachten de ambachtelijke versnaperingen van het franchisenetwerk Capoue meer dan 500.000 bezoekers in verrukking.
Het ontstaan van Capoue
In 1947 beslist een Italiaans koppel om ambachtelijk ijs te maken. Samen schrijven ze het eerste hoofdstuk van het verhaal van een overheerlijke knowhow die berust op de voortreffelijkheid van de producten. Onder impuls van Alain Boribon breidt het huis later uit. En in 2016 breien Ignace de Ribaucourt en Antoine de Peyerimhoff een vervolg aan het verhaal door de teugels van het beroemde ijshuis over te nemen en het merk te laten evolueren, zonder te raken aan de ambachtelijke kwaliteit.
Capoue meer dan een gewoon ijssalon!
In de loop der jaren maken ze er een gewoonte van om de klanten te verwelkomen op gezellige en gastvrije plaatsen, waar de liefhebbers kunnen genieten van heerlijke versnaperingen in comfortabele salons met natuurlijke materialen.
Het ijssalon Capoue biedt voortaan een rijke, gevarieerde kaart met een ruime waaier aan ijs, pannenkoeken, gebakjes en warme dranken, maar ook alternatieven voor personen met een intolerantie of allergie. Er is dus voor elk wat wils.
Een nieuwe franchisenemer getuigd…
Thomas Mayaka heeft onlangs zijn geluk heeft gevonden door franchisenemer van Capoue te worden. Na een opleiding van vier weken in de producten en technieken van de ambachtelijke ijsmaker kon het Capoue-avontuur beginnen. “Ik heb het gevoel dat ik deel uitmaak van een familie waar ik mezelf kan zijn en de tijd krijg om de nodige kennis op te doen en te groeien”. Deze jonge ondernemer lijkt zijn stukje paradijs te hebben gevonden, te midden van de geur van vanille en aardbei.
Voor eer informatie om franchisenemer te worden bij Capoue, klik hier.
FEB