Het is gedaan met punten sparen bij het franchisenetwerk Brico, Brico Planit en Brico City: de doe-het-zelfketen lanceert een nieuw, gepersonaliseerd loyaltyprogramma. Naarmate de traditionele folder steeds meer onder druk staat, voelen retailers de nood aan nieuwe vormen van klantcommunicatie.
Gepersonaliseerde aanbiedingen
Klanten van de Franchiseketen Brico, Brico Planit en Brico City ontvingen deze week een e-mail die een nieuw getrouwheidsprogramma aankondigt: voortaan hoeven ze geen punten meer te sparen om korting te scoren. Er komt een eenvoudiger en persoonlijker programma in de plaats. Eerder gespaarde punten worden omgezet in korting, en klanten die zich online registreren krijgen recht op exclusieve voordelen zoals gepersonaliseerde aanbiedingen en informatie, 90 dagen retourtijd, 2 uur gratis bestelwagen, gereedschap huren zonder waarborg en toegang tot hun aankoophistoriek in de Brico-app.
“We hadden tot nu toe een klassieke klantenkaart die punten opleverde waarmee klanten konden sparen voor een waardebon van vijf euro. Zo’n systeem werkt misschien goed voor een supermarkt, waar de aankoopfrequentie hoog is, maar in de doe-het-zelfsector ligt dat toch anders: klanten komen niet zo regelmatig over de vloer”, zegt operationeel directeur Rudi Schautteet. “Bovendien: toen we zes jaar geleden onze Brico-kaart lanceerden, was de drang er nog niet om klantprofielen te registreren. Er circuleren daardoor veel klantenkaarten waar we enkel een naam van hebben, verder niets. Maar er komt een tijdperk aan waarin we op een andere manier zullen moeten communiceren met onze klanten.”
Precies om te anticiperen op een nieuwe realiteit die er onvermijdelijk aankomt, gooit Brico nu het roer om: de keten stopt dus met het vertrouwde puntensysteem. De kaart blijft wel gewoon bestaan – al zal de Brico-app een grotere rol gaan spelen.
Bron: Retail Detail
MRT