PointCarré, de franchiseketen van modewinkels van de groep Fraluc, waar Colruyt de eigenaar van is, lanceert een webwinkel. Een project waar de keten al 18 maanden mee bezig is.
Tijdens de lockdown schiet de verkoop via webwinkels de hoogte in. PointCarré, de multimerkenmodewinkel, haakt zijn wagentje aan de e-commercetrain en lanceert vandaag een e-commercekanaal, meldt La Meuse. “Het is een serieus werk geweest omdat we met franchisenemers werken, wat de complexiteit vergrootte. Alles moet goed gecoördineerd worden. De site moest ook volledig operationeel vooraleer we ze konden lanceren”, zet Xavier Goebels, ceo en stichter van PointCarré.
Door de lockdownmaatregelen heeft de winkel zijn verkooppunten moeten sluiten, maar dat was niet het enige probleem. “De logistieke centra zijn ook gesloten, dus moesten we ons zien te bevoorraden om een zo breed mogelijk assortiment aan te bieden in de webwinkel.” De klant kan online bestellen en de producten thuis of in een verkooppunt laten leveren.
PointCarré telt 27 winkels en 250 medewerkers in België en Frankrijk.
APR