Albert Heijn heeft de testfase van de gangnaar Duitsland afgesloten. Als gevolg hiervan worden twee van de zes vestigingen gesloten, maar zijn er ook plannen voor de opening van drie nieuwe winkels.
Albert Heijn opende twee jaar geleden de eerste AH to go in Duitsland. Het zijn de vestigingen in Aken en Essen die de deuren moeten sluiten, vertelt Duitsland-baas Mathias Gehle van Albert Heijn in gesprek met het Duitse vakblad LebensmittelZeitung. “We weten nu welke vestigingsplaatsen werken en welke niet. In voetgangerszones werkt ons concept niet”, zegt hij over de twee plaatsen waar winkels sluiten. Weliswaar zijn er veel passanten, maar de huurprijzen op deze locaties zijn ook hoog.
Albert Heijn richt zijn focus nu op verkeersknooppunten zoals stations en winkels in de buurt van veel kantoren met een oppervlak van tussen de 60 en 100 vierkante meter. Daarnaast zou AH in gesprek zijn met tankstations. De drie nieuwe winkels moeten volgend jaar de deuren openen. Een van de belangrijke veranderingen die AH de afgelopen twee jaar heeft doorgevoerd bij de Duitse winkels is een flinke verhoging van het percentage eigen merkproducten. Inmiddels is meer dan de helft van het assortiment private label.
Bron : Distrifood
DEC