Albert Heijn laat zijn klanten vanaf volgende week in tweehonderd winkels scannen met hun eigen mobiele telefoon. Vanaf woensdag 11 maart kunnen ze ervoor kiezen om de producten met de Appie-app te scannen of via de traditionele handscanner.
Klanten die hun eigen mobiel willen inzetten dienen eenmalig hun Bonuskaart te scannen. Tijdens het scannen met de telefoon in de winkel kunnen ze ook hun boodschappenlijstje blijven raadplegen. Wanneer ze hebben afgerekend bij de betaalpaal kunnen ze het hekje om de winkelvloer te verlaten openen door de code op het telefoonscherm te scannen.
Albert Heijn is al sinds 2008 aan het testen met het scannen met de mobiele telefoon. Deze methode is uitgebreid getest in vijf vestigingen. Uit de pilots blijkt volgens de retailer dat klanten het als snel, makkelijk en overzichtelijk ervaren.
Albert Heijn is naar eigen zeggen de eerste supermarktketen in Europa waar klanten in zoveel winkels gebruik kunnen maken van mobiel zelfscannen. Sainsbury’s introduceerde eind vorig jaar al een vergelijkbare app, waarmee klanten hun producten ook direct kunnen afrekenen. Deze ‘Mobile Scan & Go’ wordt momenteel in zes vestigingen getest.
Bron: RetailNews
MRT