De directie van Albert Heijn en de franchisenemers hebben een overeenkomst gesloten om vaker overleg te plegen. Zo willen beide partijen sneller oplossingen vinden voor conflicten die al langer aanslepen.
Conflicten oplossen
Het belangrijkste punt op de agenda bij die overlegmomenten is de situatie rond de invulling van e-commerce bij de supermarktketen. Albert Heijn haalt immers een groot deel van zijn omzetgroei uit de opmars van e-commerce, maar de franchisenemers kunnen daar momenteel nog niet van mee profiteren. Bovendien wil Albert Heijn de omzetcijfers van de online shop niet met de franchisenemers delen.
Dat is echter niet het enige probleem tussen beide partijen. Zo loopt er ook nog een rechtszaak van de franchisenemers tegen de directie rond een claim van meer dan 200 miljoen euro.
De nieuwe plannen werden voorgesteld tijdens de regiodagen, die afgelopen dinsdag en woensdag plaats vonden in Almere en Eindhoven. Volgens de franchisenemers verliepen die ditmaal in een aangename sfeer. De sfeer was beter dan gewoonlijk en er was sprake van een dialoog.
Bron: Retail Detail
JUN