Belgische consumenten kunnen vanaf volgend jaar online boodschappen bestellen bij Albert Heijn. Dat heeft Ahold maandag bekendgemaakt tijdens een presentatie aan analisten en beleggers over zijn online strategie. Ook het gepersonaliseerde klantenpassysteem Mijn Bonus wordt in 2015 in het land geïntroduceerd.
Albert Heijn startte in 2011 bij onze zuiderburen en beschikt inmiddels over 25 vestigingen in Vlaanderen. Daarmee is de keten halverwege zijn doelstelling om er tegen 2016 vijftig supermarkten te hebben. Het assortiment in de winkels wordt steeds meer typisch Vlaams, zei algemeen directeur Luc de Baets van Albert Heijn België onlangs.
Naast uitbreiding in Vlaanderen sluit De Baets groei in Wallonië en Brussel niet uit, maar het concern moet volgens hem eerst ‘de Vlaamse goesting’ begrijpen. “We hebben die vijftig winkels nodig om vaste grond onder de voet te voelen.”
Ahold maakte verder bekend zijn bezorg- en besteldienst AH.nl nog dit jaar naar het noorden en zuiden van Nederland uit te breiden. Circa 2,5 procent van de Nederlandse huishoudens maakt nu gebruik van deze mogelijkheid, aldus het concern. In 2020 moet dat op ongeveer zeven procent liggen.
Bron: RetailNews
NOV