Albert Heijn blijft grootste franchiseformule in Nederland
Geplaatst door:
Franchising Belgium
Albert Heijn blijft de grootste retailer van Nederland gemeten op basis van het aantal winkelverkoopvloeroppervlak. Gemeten naar het aantal verkooppunten moet Albert Heijn met 834 verkooppunten alleen Kruidvat voor zich dulden dat 859 verkooppunten heeft. Dat blijkt uit de jaarlijkse Top 100 formules in Nederland van onderzoeksbureau Locatus. Franchiseformule Jumbo komt de top 10 binnen met 500 verkooppunten door de ombouw van de C1000-vestigingen. Gemeten in winkelvloeroppervlak is Jumbo inmiddels groter dan Gamma en is daarmee de tweede retailer van Nederland.
Top tien gemeten in verkooppunten
2015 |
Formule |
Verkooppunten |
1 |
Kruidvat |
859 |
2 |
Albert Heijn |
834 |
3 |
Blokker |
596 |
4 |
Gall & Gall |
594 |
5 |
Zeeman |
552 |
6 |
Etos |
541 |
7 |
HEMA |
531 |
8 |
Keurslager |
525 |
9 |
Aldi |
505 |
10 |
Jumbo
|
499 |
Top tien gemeten in verkoopvloeroppervlak
2015 |
Formule |
WVO |
1 |
Albert Heijn |
1.020.193
|
2 |
Jumbo |
616.581
|
3 |
Gamma |
562.121
|
4 |
Praxis |
447.917 |
5 |
Karwei |
424.994 |
6 |
Intratuin |
418.850 |
7 |
HEMA |
370.293 |
8 |
Lidl |
353.965 |
9 |
V&D |
353.578 |
10 |
Aldi |
353.215 |
|
13
FEB